Sajtóközlemény

Sajtóközlemény

Hungast Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán.

Az 1996-ban alapított, mára már az ország legnagyobb közétkeztető vállalkozásának számító Hungast Csoportnak közel 200 ezer fogyasztója van naponta. Ebből 130 ezren a gyermekétkeztetésben, míg a fennmaradó egyharmaduk munkahelyükön, illetve a szociális ellátóhálózatban veszik igénybe a Hungast szolgáltatásait.

A cég által elindított Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán (HAMM) program a Gyermelyi, és az Univer után újabb stratégiai partnerekkel, a Detki Keksszel, a Szobi Italgyártóval, valamint a Sole-Mizo tejipari vállalattal bővül.

A Hungast mindig is igyekezett magyar alapanyagokat felhasználni, tehát ez már bevett gyakorlat volt, amikor 2017 őszén hivatalosan is meghirdették a Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán, vagyis a HAMM programot. A cégcsoport célként tűzte ki, hogy amit csak lehet, magyar termelőktől, gyártóktól szerezzen be.

A magyar termelők preferálásával a magyar gazdaságot is segíti a Hungast, egyúttal jó példát mutat az egész ágazat számára. Ugyanakkor az is meggyőződése a cégcsoport szakembereinek, hogy sokkal jobb azoknak a termékeknek a beltartalmi értéke, amelyeket itthonról tudnak beszerezni. Ezen kívül általános tapasztalat, hogy a magyar fogyasztók ízlését is a hazai alapanyagokból készült ételek tudják a lehető legmagasabb szinten kiszolgálni. A lehető legrövidebb ellátási lánc a környezetünk védelme szempontjából is kiemelendő.

A HAMM programhoz való csatlakozást egyrészről komoly szakmai együttműködésnek kell megelőznie, másrészt pedig a Hungast nagy megrendelőként azt is el kívánja érni, hogy a beszállítók, ha kell, az egyébként is jó minőségű termékeiken tovább javítsanak, ugyanis a gyermekétkeztetésben olyan élelmiszerbiztonsági és táplálkozás-egészségügyi szabályoknak kell megfelelni, amelyek a kereskedelmi vendéglátásban nem feltétlenül jelennek meg.

A HAMM program bővülésén túl hatalmas öröm a Hungast csoport számára az is, hogy sikerült elnyernünk a Magyar Szolgáltatás védjegyet, amelyet a Magyar Termék védjegy mintájára csak azok a szolgáltatók kaphatnak meg, akik kiemelt jelentőséget tulajdonítanak, annak, hogy szolgáltatásuk ne csak minőségi legyen, hanem a magyar gazdaságot is támogassa. Mi, a Hungastnál nem csak arra figyelünk, hogy az alapanyagaink, a lehető legjobb minőségű magyar termelőktől származzanak, hanem arra is, hogy a hatalmas munkaerő igényünket – több mint háromezer ember dolgozik a cégcsoportnál – magyar munkavállalókkal elégítsük ki, akik a magyar családokhoz viszik haza a Magyarországon leadózott fizetésüket. – emelte ki Enyedi Csaba a Hungast csoport kommunikációs igazgatója.

170 cég mintegy 4000 terméke és szolgáltatása használja már a Magyar Termék védjegyek valamelyikét – összegezte a MAGYAR TERMÉK Nonprofit Kft. működését Benedek Eszter ügyvezető. A védjegyhasználók között az élelmiszeripar gyártói márkái domináltak, de az elmúlt években a kereskedelmi láncok is felismerték a védjegy értékét. Nem élelmiszer termékekre 30 cég teszi fel a jelölést, 10 társaság pedig a szolgáltatásaihoz szerezte meg a védjegyhasználat jogát. Azzal, hogy a Hungast megszerezte a Magyar Szolgáltatás védjegyet, egy újabb ágazat és annak meghatározó cége válik részesévé a fogyasztók körében legismertebb eredetmegjelölő rendszernek. A közétkeztető társaság által felhasznált alapanyagok között meghatározó a hazai termékek aránya, amit az is bizonyít, hogy a HAMM programhoz csatlakozott cégek többsége maga is Magyar Termék védjegyhasználó, mint például a Detki Keksz, az Univer, a Sole-Mizo és a Gyermelyi – emelte ki Benedek Eszter.

A HAMM program partnereinek kiemelten fontos, hogy a lehető legtöbb helyen hirdessék, magyar vállalkozásként is lehet sikereket elérni egy olyan szegmensben is, amely tele van külföldi konkurens cégekkel, többek között erre is lehetőséget kínál ez a minden fél számára előnyös megállapodás, a program keretein belül.

Fotó: Talán Csaba

Detki Keksz Édesipari Kft.

Rendkívül fontos számunkra, hogy hangsúlyozzuk, magyar vállalkozásként érjük el a sikereinket, ezt bizonyítja többszörös MagyarBrands, és Magyar Termék Nagydíjunk mellett az is, hogy a Detki Keksz Édesipari Kft. alapító tagja a Magyar Termék Védjegynek. Ebbe a sorba kiválóan illeszkedik a HAMM programhoz való csatlakozásunk is, amellyel még tovább erősíthetjük a magyar termékek, és a magyar szolgáltatások iránti elkötelezettségünket.

Gyermelyi Zrt.

A Gyermelyi Zrt. az indulás óta részese a Hungast hazai termékek felhasználását erősítő programjának. A piacvezető Gyermelyi tészta egy teljes termékpályát átölelő rendszerben, valóban a termőföldtől indulva, ellenőrzött, magyar alapanyagokból készül. Termékeinket és a technológiát folyamatosan fejlesztve, prémium minőségű tésztát biztosítunk a fogyasztóknak, így a közétkeztetésben résztvevőknek is. Előre- mutatónak, és példaértékűnek tartjuk a Hungast kezdeményezését, mely egyértelműen a közétkeztetés minőségi színvonalának emelését jelenti az azt igénybevevők számára.

Sole-Mizo Zrt.

A Sole-Mizo Zrt. évente több mint 400 millió liter tejet dolgoz fel 4 üzemében szigorú minőségellenőrzés mellett, így válhattunk Magyarország élvonalbeli tejipari vállalatává. A cégcsoport mezőgazdasági üzemeinek szakszerű tevékenysége garantálja, hogy a Mizotól megszokott magas minőségű ételek, és italok kerüljenek minden fogyasztónk asztalára, akik mostantól a Hungast révén már a közétkeztetésben is állandóan találkozhatnak a termékeinkkel.

Szobi Italgyártó Kft.

Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy a legnagyobb versenytársainkkal, az egyaránt német kézben lévő Sióval, és Rauchhal ellentétben, mi magyar cégként tudunk sikereket elérni a piacon, ezért is ragadunk meg minden olyan lehetőséget, amikor egy hasonló értékeket képviselő, magyar vállalkozáshoz csatlakozhatunk, így természetes volt számunkra, hogy partnerei leszünk a Hungast csoport Hazai Alapanyagok a Magyar Menzán programjának.

Univer Product Termelő és Kereskedelmi Zrt.

Az Univer büszke arra, hogy az elsők között csatlakozott az elmúlt évben útjára indított HAMM programhoz. A több mint egy év tapasztalata alapján abszolút pozitívan értékeljük a kezdeményezést és a cégek közötti példaértékű együttműködést. Továbbra is kiemelten fontosnak tartjuk, hogy minél sűrűbben kerüljenek hazai alapanyagokból készült ételek a tányérokra úgy a háztartásokban, mint a közétkeztetésben. Kecskeméti cégként magyar őstermelő családok százainak nyújtunk évtizedek óta biztos megélhetést, ugyanakkor garantáljuk a magyar zöldségek és gyümölcsök ízét, minőségét. Az Univer közvetlen célja a magyar termékek, és ezáltal a magyar munkaerő elismertségének és tekintélyének növelése, ezért működésünk során mindent megteszünk a magyar gazdaság fellendítése érdekében.

Forrás:

https://www.hungast.hu/harom_uj_taggal_bovult_a_hamm_programunk.html

2018. november 30.

 

Velence-Meat Kft.

Következő rendezvényünk

1970.01.01. 01:00

Bátor Tábor