Kiemelkedő eredmény

Kiemelkedő eredmény

Egészségesen az iskolapadban!

Kiemelkedő eredmény: 60 intézmény részvételével zárult idén az Egészségesen az iskolapadban!

Mohácsi, gyöngyösi és budapesti iskolák osztoznak az egymillió forint összdíjazáson

Budapest, 2017. november 28. – Bár megközelítőleg minden második kisiskolás napi rendszerességgel fogyaszt zöldséget, gyümölcsöt, 30 százalékuk legalább hetente eszik valamilyen egészségtelen ételt, cukros üdítőket pedig még ennél is gyakrabban fogyasztanak – derül ki a Lidl Magyarország, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége szakmai támogatásával végzett kutatásából. A felmérésre a hazai általános iskolák számára kiírt, Egészségesen az iskolapadban! pályázat keretében került sor.

A mohácsi Meixner Ildikó Gyógypedagógiai Intézmény Tedd, Edd, Add! című vitaminszobra nyerte el idén a Lidl Magyarország Egészségesen az iskolapadban! országos pályázatának első díját, a második helyezett a Gyöngyösi Felsővárosi Általános Iskola lett. Az áruházlánc a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének szakmai támogatásával idén harmadik alkalommal írta ki a hazai általános iskolák számára edukatív versenyét. Az intézmények ezúttal egy, a tanulóik által készített, zöldségekből és gyümölcsökből álló alkotással, valamint az alapanyagokban rejlő vitaminféléket és azok élettani szerepét is bemutató vitamintérképpel nevezhettek.

Az elkészült szobrokra a Lidl Magyarország Facebook oldalán a közönség is szavazhatott. A legtöbb, összesen 4039 like az Óbudai Harrer Pál Általános Iskola Egészséges (É)trend című alkotására érkezett. Az intézmények ma vehették át az első, második helyezettnek járó 500.000Ft, és 300.000Ft, valamint a közönségdíjast illető 200.000Ft értékű Lidl vásárlási utalványt.

A verseny során az iskolások szülei kitöltöttek egy, a fiatalok étkezési és mozgási szokásait vizsgáló kérdőívet[1] is. A több mint 3700 válasz alapján a gyerekek 53 százaléka fogyaszt zöldséget vagy gyümölcsöt napi rendszerességgel, ugyanakkor a fiatalok 30 százaléka legalább hetente eszik valamilyen egészségtelen ételt, cukros üdítőket pedig még ennél is gyakrabban fogyasztanak (46% heti rendszerességgel, 13% naponta). A fiatalok 35 százaléka ül napi 1-2 órát a számítógép előtt, 11 százalék 2-3 órát, további 4 százalékuk pedig még 3 óránál is többet. A televízió előtt hasonló arányban töltik az idejüket a gyerekek. „A válaszokból kiderül, hogy a gyermekek fele a WHO által ajánlott napi 400 gramm mennyiségnél is kevesebb zöldséget, gyümölcsöt fogyaszt. Sajnos e korosztály minden negyedik tagja többlet-testtömeggel bír; az egészséges táplálkozás erősítése körükben ezért nagyban hozzájárul a későbbi krónikus betegségek kialakulásának megelőzéséhez” – mutat rá Kubányi Jolán, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetségének elnöke.

A Lidl Magyarország évek óta kiemelt figyelmet fordít az egészséges életmód népszerűsítésére. A helyes táplálkozást nem lehet elég korán kezdeni, ezért is hirdettük meg pályázatunkat, amelyre idén is kiemelkedően sok, összesen 60 iskola jelentkezett. Bízunk abban, hogy a kreatív és játékos feladat teljesítése közben a vitaminok jelentőségéről szerzett ismereteik valóban formálják majd a fiatalok táplálkozási szokásait” – emelte ki Tőzsér Judit, a Lidl Magyarország vállalati kommunikációs vezetője.

A Lidl Magyarországról

Az 1930-as években, Németországban alapított Lidl hazánk egyik legdinamikusabban fejlődő élelmiszerlánca. A Lidl Magyarországon 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét, ma pedig már több mint 160 áruházzal van jelen hazánkban, és közel 4000 munkavállalót foglalkoztat.  A vállalat 2004-es magyarországi piacra lépése óta töretlenül fejlődik: nem csak a diszkont szegmensben ért el vezető szerepet, forgalmát tekintve az élelmiszer kiskereskedelmi láncok között is a legdinamikusabb növekedést tudhatja magáénak. A cég különös figyelmet fordít a magyar beszállítókra, a magyar gazdaság támogatásának és fejlesztésének jegyében, ennek köszönhetően termékeinek közel 60 százalékát magyar beszállítóktól szerzi be.

További információk:

Tőzsér Judit
vállalati kommunikációs vezető
Lidl Magyarország
Tel: 06-20-776-0017
Fax: 06-1-346-60-61

2017. november 29.

 

ELYON

Következő rendezvényünk

1970.01.01. 01:00

Bátor Tábor